تنها نمان

پیامبر صلى ‏الله ‏علیه‏ و ‏آله :هر کس دوست دارد خداوند را پاک و پاکیزه دیدار کند، باید ازدواج نماید. وسائل الشیعه، ج ۲۰، ص ۱۸، ح ۲۴۹۱۲

تنها نمان

پیامبر صلى ‏الله ‏علیه‏ و ‏آله :هر کس دوست دارد خداوند را پاک و پاکیزه دیدار کند، باید ازدواج نماید. وسائل الشیعه، ج ۲۰، ص ۱۸، ح ۲۴۹۱۲

تنها نمان

پیامبر صلى ‏الله ‏علیه‏ و ‏آله : مَنْ اَحَبَّ اَنْ یَلْقَى اللّه‏َ طاهِرا مُطَهَّرا فَلْیَلقَهُ بِزَوجَةٍ ؛
خانواده گلخانه ای، پر از محبت و احساس، سازندگی، و آینده نگری است. کانون خانواده، محیطی پر از شور و شادی و پیوندی به گذشته و پلی به آینده است و هیچ اجتماعی به اجتماع خانواده نمی رسد. خانواده اجتماع مقدسی است.
با وجود چتر زیبایی چون خانواده (والدین، همسر ، فرزندان ، بردار و خواهر) تنها ماندن چرا.

5. مرحله دوم تربیت فرزند قبل از بارداری

شنبه, ۸ آبان ۱۳۹۵، ۰۵:۲۹ ب.ظ

مرحله دوم تربیت قبل از بارداری٬ بحث تغذیه است.

تغذیه حتی در بارداری چند خاصیت دارد که بر اساس روایت بیان می شود. 

الف: فرزندان باهوش

ب: فرزندان زیبا

ج: فرزندان قوی

د: فرزندان باحلم و بردبار

و...

گاهی در روایت داریم که اگر تغذیه مناسب باشد کودک به این ویژگی ها می رسد.

امام معصوم ع فرزندی را دیدند که خیلی زیبا است فرمودند؛ پدر و مادرش قبل از انعقاد نطفه٬ بِه خورده اند. یعنی زیبایی کودکان به تغذیه پدر و مادر مربوط است.

نسبت به هوش بچه ها٬ هم قبل از بارداری و هم بعد از بارداری مهم است. پدر و مادر اگر قبل از انعقاد نطفه٬ قاووت ( مجموعه ای از مغز های مختلف؛ بادام٬ پسته٬ گردو٬ فندق٬ سنجد که آسیاب شده باشد) بخورند٬ تأثیر می گذارد در اینکه کودکان باهوش شوند و همین طور استخوان بندی را درشت می کند و در حلم و برد باری نیز همین طور..

ولذا در ۷ سال دوم بیان می شود که چطور می شود بچه ها را باهوش کرد. یک بخش مربوط است به تغذیهٔ قبل از بارداری و بخش دیگر تغذیه حین بارداری و یک بخش به تغذیهٔ بعد از بارداری مربوط است.

تربیت یک فرایند است که قبل از تولد شروع می شود وبعد از تولد ادامه می یابد . تربیت دفعی نیست. استمرار در تربیت شرط است.

بر اساس آمار جهانی ۹۷ درصد از مردم بی هدف و بی برنامه زندگی می کنند و فقط ۳ در صد از انسان ها هدفمند هستند لذا ما در بچه دار شدن هم باید برنامه داشته باشیم. پس تغذیه را باید دقت کرد. تغذیه پایهٔ رفتاری انسان است. حدود ۷۰۰ روایت فقط در مورد تغذیه داریم چون مهم است و پایهٔ رفتاری است.

 



chandhamsari.ir

نظرات  (۱)

۰۹ آبان ۹۵ ، ۱۲:۱۲ ♥ محجبه ♥
مفید بود تشکر 
پاسخ:
خواهش میکنم ممنون از حضور شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی