تنها نمان

پیامبر صلى ‏الله ‏علیه‏ و ‏آله :هر کس دوست دارد خداوند را پاک و پاکیزه دیدار کند، باید ازدواج نماید. وسائل الشیعه، ج ۲۰، ص ۱۸، ح ۲۴۹۱۲

تنها نمان

پیامبر صلى ‏الله ‏علیه‏ و ‏آله :هر کس دوست دارد خداوند را پاک و پاکیزه دیدار کند، باید ازدواج نماید. وسائل الشیعه، ج ۲۰، ص ۱۸، ح ۲۴۹۱۲

تنها نمان

پیامبر صلى ‏الله ‏علیه‏ و ‏آله : مَنْ اَحَبَّ اَنْ یَلْقَى اللّه‏َ طاهِرا مُطَهَّرا فَلْیَلقَهُ بِزَوجَةٍ ؛
خانواده گلخانه ای، پر از محبت و احساس، سازندگی، و آینده نگری است. کانون خانواده، محیطی پر از شور و شادی و پیوندی به گذشته و پلی به آینده است و هیچ اجتماعی به اجتماع خانواده نمی رسد. خانواده اجتماع مقدسی است.
با وجود چتر زیبایی چون خانواده (والدین، همسر ، فرزندان ، بردار و خواهر) تنها ماندن چرا.

16. مرحله سوم: مراقبهای پس از تولد

جمعه, ۱۴ آبان ۱۳۹۵، ۰۷:۳۰ ب.ظ

1. بدو تولد (هفتهٔ ابتدایی) 

الف. نام گذاری. اسم بچه ها را باید اسم های خوب گذاشت. اسم های پر مسمی٬ اسامی اهل بیت یا نام های مُجازی که از اسامی خدا استفاده می شود.

مثلا یکی از اسماء خدای متعال٬ جبّار است ولی خوب نیست اسم بچه را جبار بگذاریم..البته نمی خواهیم بگوییم حرام است.

از جمله اسم ها اسامی اهل بیت علیهم السلام متصفین به ایشان هستند. ممکن است کسی نام مادر یکی از ائمه را روی فرزندخود بگذارد.

همچنین نام های پر محتوی مثلا عبدالحسین٬ عبدالمهدی..البته ممکن است اشکال کنند که عبد یعنی بندگی. می گوییم نه یعنی نوکری کردن.

نوکری ننگ است اما نیز دارد افتخار                        هرکه نوکر برحسین گردید آقایی کند.

گاهی ممکن است اسامی گل ها باشد. در روایت داریم که برخی از اسامی را پیامبر ص بعد از بعثت عوض می کردند. مثلا شهاب .پیامبر دیدند اسم شخصی شهاب است گفتند عوض کنید این نامی از نام های جهنم است.

البته در برخی از نقاط کشور می روند پیش دعا نویس میگویند مشکل داریم. به آن ها گفته می شود به خاطر اینکه این که فلان اسم را گذاشتی..اسمت را عوض کن مشکلت حل می شود. این را ما در درمشاوره ها و آموزه های دینی نداریم. مثلا اینطور نیست که اگر اسم کسی زینب شد پر مصیبت می شود. خیر چنین نیست. حضرت زینب س خوشبخت ترین انسان ها بود دختری که در خانه حضرت امیرالمومنین ع و حضرت زهرا س پرورش پیدا کرد و برادرانی همچون امام حسن ع و امام حسین ع را دارد حالا در یک مسیری یک عده جاهل آمدند مصیبتی را تحمیل کردند بر خانم حضرت زینب س . این نبود که به خاطر اسمشان حضرت مصیبت بکشند. اگر این بود که حضرت امیر و حضرت زهرا نباید این اسم را روی ایشان می گذاشتند. آنچه می دانیم این است که اسم های نامناسب روی بچه ها نباید گذاشت.

ب. کام گیری با تربت سید الشهداء ع و آب زمزم. 

ج. اذان و اقامه در گوش بچه گفتن و خوب است اذان و اقامه قبل از هر چیزی باشد و خوب است قابله اذان بگوید یعنی اولین چیزی که می شنود وحدانیت خدای متعال و رسالت پیامبر ص ولایت امیرالمومنین ع باشد.

د. عقیقه کردن تا روز هفتم مستحب است‌.اگر وسع نداشتید فعلا خونی بریزید مثلا مرغی. عقیقه تا قبل از بلوغ به عهدهٔ پدر مادر است و بعد از آن تا پایان خود فرد می تواند عقیقه کند. آدابش هم در مفاتیح است. 

ه. غسل که در حین تولد مستحب است. برخی از فقهای گذشته واجب می دانستند.

و. تراشیدن سر بچه و هم وزن آن طلا یا نقره صدقه بدهند.

نگاه اسلام خیلی نگاه لارجی است می گوید بچه ای که به دنیا بیاید باید خیرش به دیگران برسد ولذا شاید یکی از دلایلش این است که دیگران هم از به دنیا آمدن فرزند ما حظ و بهره ببرند و خوشحال شوند. نه اینکه الان متاسفانه بچه که به دنیا بیاید نگرانند چه چیز برایش ببرند. باید خیر بچه ها به دیگران برسد .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی