تنها نمان

پیامبر صلى ‏الله ‏علیه‏ و ‏آله :هر کس دوست دارد خداوند را پاک و پاکیزه دیدار کند، باید ازدواج نماید. وسائل الشیعه، ج ۲۰، ص ۱۸، ح ۲۴۹۱۲

تنها نمان

پیامبر صلى ‏الله ‏علیه‏ و ‏آله :هر کس دوست دارد خداوند را پاک و پاکیزه دیدار کند، باید ازدواج نماید. وسائل الشیعه، ج ۲۰، ص ۱۸، ح ۲۴۹۱۲

تنها نمان

پیامبر صلى ‏الله ‏علیه‏ و ‏آله : مَنْ اَحَبَّ اَنْ یَلْقَى اللّه‏َ طاهِرا مُطَهَّرا فَلْیَلقَهُ بِزَوجَةٍ ؛
خانواده گلخانه ای، پر از محبت و احساس، سازندگی، و آینده نگری است. کانون خانواده، محیطی پر از شور و شادی و پیوندی به گذشته و پلی به آینده است و هیچ اجتماعی به اجتماع خانواده نمی رسد. خانواده اجتماع مقدسی است.
با وجود چتر زیبایی چون خانواده (والدین، همسر ، فرزندان ، بردار و خواهر) تنها ماندن چرا.

14. ادامه مرحله دوم تربیت فرزند در زمان بارداری

سه شنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۵، ۰۶:۱۲ ب.ظ

در رابطه با ارتباط کلامی٬ به نکات زیر دقت شود.

الف: آیات قرآن تلاوت شود و این یکی از مفید ترین ارتباط کلامی در دوران بارداری است. حتی داریم مادرانی که هر ماه یک ختم قرآن برمی دارند. حتی اگر آیات را حفظ هستید هم نگاه کنید به آیات و هم بخوانید. گاهی عنوان می شود در هر ماه چه سوره ای بخوانید. (رجوع کنید به کتاب ریحانهٔ بهشتی)

ب: ادعیه و مناجات خوانده شود مثل مناجات خمس عشر.

ج: ارتباط با اهل بیت علیهم السلام. گاهی می پرسند بچه ها را در روضه ها ببریم؟ 

روضه هایی که خیلی شدید نیست ضجه های سنگین نیست بله. 

خدا رحمت کند حاج آقای مجتهدی زیاد این شعر را می خواندند؛ 

من مهر و عشق حسین باشیر از مادر گرفتم.                   روز اول کامدم دستور تا آخر گرفتم.

می گفتند؛ آفرین به مادر هایی که می روند در مجالس امام حسین ع به بچه هایشان شیر می دهند.

واقعا اثر دارد.

الان در غرب و شرق دانشمندان می گویند این بچه ها اثر می گیرند از محیط اطرافشان ولی در غرب به مادر می گوید اگر ناآرامی برو موسیقی گوش کن. نمی داند که اثرات منفی موسیقی بیشتر است روی بچه ها.

د: چهارمین نکته این است که ارتباط کلامی با اطرافیان مثبت باشد. یعنی همان ارتباط مؤثر و مفید. خیلی دقت کنید که در زمان بارداری غیبت نکنید. تهمت نزنید. بدگویی از کسی نکنید. با همسرتان صحبت های خوب و زیبایی داشته باشید. نه اینکه بنشینید از همدیگر حساب کشی کنید یا بد بینی به هم داشته باشید که این تأثیر نامطلوب می گذارد.

ه: ارتباط کلامی با خود فرزند در رحم داشته باشید.

نقل است رسیدیم محضر بی بی دوعالم حضرت زهرا سلام الله علیها٬ دیدیم حضرت صحبت می کنند پرسیدیم با چه کسی صحبت می کنید؟ حضرت فرمودند؛ با فرزندم صحبت می کنم. ماه های ششم موثر و گفتیم که ماههای اول هم مؤثر است. حضرت امیر ع گاهی می آمدند دست مبارکشان را روی شکم حضرت زهرا س می گذاشتند و شروع می کردن به صحبت کردن. یعنی گاهی پدر هم این ارتباط کلامی را بر قرار کند. این ها اثر بخش است.

این ۵ محور موثر است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی