تنها نمان

پیامبر صلى ‏الله ‏علیه‏ و ‏آله :هر کس دوست دارد خداوند را پاک و پاکیزه دیدار کند، باید ازدواج نماید. وسائل الشیعه، ج ۲۰، ص ۱۸، ح ۲۴۹۱۲

تنها نمان

پیامبر صلى ‏الله ‏علیه‏ و ‏آله :هر کس دوست دارد خداوند را پاک و پاکیزه دیدار کند، باید ازدواج نماید. وسائل الشیعه، ج ۲۰، ص ۱۸، ح ۲۴۹۱۲

تنها نمان

پیامبر صلى ‏الله ‏علیه‏ و ‏آله : مَنْ اَحَبَّ اَنْ یَلْقَى اللّه‏َ طاهِرا مُطَهَّرا فَلْیَلقَهُ بِزَوجَةٍ ؛
خانواده گلخانه ای، پر از محبت و احساس، سازندگی، و آینده نگری است. کانون خانواده، محیطی پر از شور و شادی و پیوندی به گذشته و پلی به آینده است و هیچ اجتماعی به اجتماع خانواده نمی رسد. خانواده اجتماع مقدسی است.
با وجود چتر زیبایی چون خانواده (والدین، همسر ، فرزندان ، بردار و خواهر) تنها ماندن چرا.

مرحله سوم در تربیت فرزند: دقت در حلال بودن و نورانی بودن لقمه است.

دقت کنید که لقمهٔ حلال لزوما بچه ها را با تربیت نمی کند و یا شیر با وضو دادن دلیل نمی شود که کودکان بی نماز نشوند.

در تربیت دو رکن مقدماتی وجود دارد:

۱. لقمهٔ حلال؛ یک ظرف آلوده را اگر شیر تمییز هم در آن بریزیم فاسد می شود.در تربیت همین طور است. لقمهٔ حلال ظرف تربیت را پاک می کند و حال که ظرف ما پاک شد باید دقت کنیم که چه چیز درون ظرف می ریزیم.

لذا امام حسین علیه السلام به لشکر عمر سعد فرمودند که؛ می دانید چرا حرف من را نمی فهمید٬ «ملئت بطونکم من الحرام» شما شکم هایتان از حرام پر شده است٬ دیگر حرف مرا نمی فهمید!

ظرف آلوده است و این رکن مقدماتی مأموریت پدر هاست‌

۲. اما دومین رکن نورانی کردن لقمه است. مادر چگونه می تواند آن لقمه حلال را ضایع کند؟ مثلا در حین آشپزی غیبت کند. مادری که با وضو به آشپز خانه می رود٬ وضو خودش نور است و او با این نورانیت غذا درست می کند.

آیة الله جوادی آملی در کتاب «زن در آیینه جلال و جمال» می فرمایند؛ زنانی بودند در طول تاریخ وقتی غذا درست می کردند٬ ذکر می گفتند و غذا آماده می کردند. فطرت را مدیریت کنید و با ذکر همراه کنید.

 برخی در حین غذا صلوات می فرستد و غذا درست می کنند. در این موقع ملائکه هم صلوات می فرستند٬ ببینید چه محیط نورانی ای می شود. این فرق می کند با کسی که غیبت می کند و غذا درست می کند و موسیقی هم روشن می کند.



chandhamsari.ir

نظرات  (۳)

۰۸ آبان ۹۵ ، ۲۱:۱۸ ابو اسفنج بلاگفانی
سلام دوست عزیز.
سپاس بابت حضورتون.
ممنون از حضورتون
پست های خیلی خوبی دارین
پاسخ:
ممنون از حضور شما 
ممنون دوست عزیز ،لقمه حلال خیلی مهمه
پاسخ:
خواهش میکنم
لقمه از اصولیترین امور در تربیت است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی